13 juli 2014

6 mei 2013 Onweer en vuurvliegjes...

Uiteraard moest ik even fiks op de proef gesteld worden of ik hier wel écht wil wonen en kreeg ik de eerste nacht in ons nieuwe huisje een 5 uur durend noodweer te verduren...
Ik -als anti onweersheld- ben geloof ik meteen genezen van mijn angst, want erger dan zo kan niet en we hebben het overleefd!

De aanhoudende wolkbreuk bleek de volgende ochtend het ontwerp van mijn oprit in een ware 'rooi' veranderd te hebben, die daarmee meteen het mooie vlakwerk van de verhuurder verwoestte.

Maar elk nadeel heeft zijn voordeel: De natuur veranderde binnen een week van de dorre geel-grijze boel waarin ik aankwam, in een prachtig groene weelde, met prachtige bloemen overal en bijbehorende vogels!

En de eerst volgende avond zag ik vuurvliegjes! Ze knipperden, alsof iemand met de afstandsbediening zat te spelen, hoog in de bomen en struiken. Fantastisch! Ze bestaan dus niet alleen in stripverhalen, maar komen na de regen gewoon in mijn tuin!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten