16 juli 2014

25 juni 2013 Een baan!

Na íets te enthousiast te zijn begonnen bij een hoveniersbedrijf (want tuinieren is zo leuk!) heb ik dat na een week moeten staken omdat ik niet meer op of neer kon (tuinieren hier is helemaal niet zo leuk!). Ik had eerder ook nog op een andere baan gereageerd, maar daar bleken ze al voorzien. Maar precies op de dag dat ik besloot het bij de hovenier echt niet vol te gaan houden, kreeg ik bericht of ik nog interesse had, omdat de aangenomen werknemer helaas niet in het team paste.

Dus een week geleden ben ik begonnen bij mijn nieuwe baan. Ik ben gaan werken bij een winkel waar diervoeders verkocht worden. Ja, toch weer iets met dieren, al is het dan indirect. Maar leuk werk, voor mij weer een nieuwe sector eigenlijk en nu eens van de verkopende kant in plaats van de bezoekende kant.
Ook hier wel zwaar werk, aangezien er elke twee weken een grote zeecontainer met voorraad komt. Maar toch ook erg afwisselend met andere dingen.

De zakken voer zijn allemaal aardig aan het gewicht en ik ben er al achter dat de klanten dat ook weten en ontzettend graag kijken hoe jij dat als wijfie in hun auto gooit. Of het nu 1 zak is, of een pick up vol, ze gaan rustig achterover leunen en wachten geduldig tot alles gedaan is. Het woord galant komt in het Papiamentu vast niet voor...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten