16 juli 2014

8 juli 2013 Een warme douche!

Wat niet iedereen weet is dat het hier op Curaçao heel gebruikelijk is dat je alleen koud water hebt. Dus ook geen mengkraan, maar gewoon 1 kraan. Op veel plekken -zoals bij mij- liggen de waterleidingen nog bovengronds. Dat maakt dat het water in de periode dat het donker is het water koud (héél koud!) is en overdag zó heet dat je er onder verbrand. 
Dat is handig voor de (af)was, zodat je geen water hoeft te verwarmen, maar douchen kan eigenlijk dus alleen op een ideale temperatuur om half 10 's morgens (voldoende opgewarmd maar nog niet in kookstaat) of om 5 uur 's middags (weer voldoende afgekoeld, maar nog niet steenkoud).

Laat ik nu net om die tijdstippen meestal niet in de gelegenheid zijn om te douchen...


En nu zullen er ongetwijfeld mensen heel hard gaan lachen, maar die koude douche s'avonds na een dag zweten, daar kon ik niet aan wennen. Wàt een straf! Nu hing er een (onklaar gemaakt) apparaatje in de badkamer die het water verwarmen kan en ik heb me er nu, na vele avonden mopperen, maar eens toe gezet hem aan de gang te krijgen.

Het resultaat: Hij doet het!! Ik kan nu warm douchen! Wat een feest, eerlijk waar. Ben zo blij en heb er net even heerlijk van genoten om half 8, wanneer hij normaal al ijskoud was.


Het zijn de kleine dingen die het leven zo aangenaam maken...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten