26 juli 2014

21 november 2013 De Gouverneur

Jullie weten dat ik niet de beste ben in namen en gezichten onthouden... Ik stel me rustig twee keer aan dezelfde mensen voor, omdat ik vergeten ben dat ik ze al ontmoet had 

In een winkel niet altijd even handig... Het heeft dan ook maanden geduurd voor ik de klanten die elke week komen kon onthouden...

Laatst vroeg mijn collega: Weet je wie dat was? Ik zeg: Nou, wát een chagrijnige vent, maar nee, ken hem niet? Bleek een minister.... (nou ja, het bleef evengoed een chagrijn haha...)
Ik zou de Koning nog helpen zonder hem te herkennen vrees ik 

Maar nu hebben wij dus ook een heel aardige mevrouw als klant. Ze is altijd onwijs vrolijk en heel 'druk'. Zo'n typetje "Juffrouw Mier" (in positieve zin overigens!) Ik heb altijd een lach op mijn gezicht als ze weer weggaat. Zo'n mevrouw die meteen je dag goed maakt. Ik heb niet één klant in de winkel met een nog mooiere uitstraling dan deze mevrouw!

Nu zag ik laatst in de krant/internet dat we een nieuwe gouverneur hebben. Ik dacht nog: Joh, die vrouw heeft net zo'n vrolijk gezicht als die aardige mevrouw die altijd in de winkel komt! Ze lijkt er wel een beetje op...

Komt er vandaag een ENORME wagen bij de winkel aanrijden, van het type "heb-ik-nog-nooit-gezien", met een vlag erop. Chauffeur erin, nóg een auto erachter met security (in 3-delig pak!) en wie stapt daar uit de "heb-ik-nog-nooit-gezien-auto" met vlag? Onze aardige mevrouw!! 

Wat doet die nou met zo'n auto dacht ik nog? Gelukkig is mijn collega nogal politiek onderlegd en wist hij me te vertellen dat dat de auto van de gouverneur was.

Ze lijkt dus niet alleen op de gouverneur, ze ís dus ook de nieuwe gouverneur!


De chauffeur hobbelde meteen achter haar aan (voorblijven lukte niet), de security volgde zijn voorbeeld. Meteen even checken of de winkel wel veilig was en of er geen andere ingangen waren. 

Wij waren een beetje beteuterd door al die 'overdrevenheid' in onze ogen. maar hielpen haar gewoon net als altijd en ze droeg zelf, net als altijd, haar zakjes voer naar de kassa. De 'hulpjes' een beetje beteuterd achter zich. Wij dragen de volle tassen wel eens voor haar naar de auto, maar dat mocht niet van de chauffeur. Dat bleek ook bij zijn takenpakket te horen. 

Het leek of zij duidelijk nog moeten wennen aan deze übernormale, lieve, vrolijke en vlotte mevrouw, die gewoon zelf naar de fouragehandel wil en gaat om vogelvoer te halen!

Wat een aanwinst om zo'n persoon als gouverneur te hebben! En te grappig dat ze een paar weekjes geleden nog in haar eigen wagentje kwam en nu een chauffeur met sloep heeft 


*Aanvulling: Ze komt nog altijd bij ons voer halen, is nog altijd even opgewekt en aardig, maar ze is na deze keer nooit meer met de "heb-ik-nog-nooit-gezien" wagen met de vlag erop en bijbehorende mannetjes geweest...*



Geen opmerkingen:

Een reactie posten