24 juli 2014

9 oktober 2013 Hofi Mango

Wat heb ik vandaag een fijne vrije dag gehad! 

Vanmorgen om 6 uur opgestaan, om met Dirk Ooms (een gids die heel veel weet over de natuur en het eiland) een gave wandeling te gaan maken bij Sta. Cruz en omgeving. Daarna mochten we rondwandelen bij Hofi Mango, een eeuwenoude Mangoplantage, waar honderden mangobomen staan. Dat is in particulier bezit en normaal niet opengesteld voor bezoekers, dus dat was extra leuk. Het is hier maar 5 minuutjes vandaan. We konden daar nog naar boven lopen op een heuvel met een gaaf uitzicht. Ik kon ook de tafelberg zien waar ik zelf tegenaan woon!

Dus ik heb nu weer een gave nieuwe wandelroute voor de afwisseling en van de beste man ook nog wat tips voor andere mooie paden in mijn omgeving!
Volgende week ga ik nog een keer mee, dan gaan we naar omgeving Knip, hier ook niet ver vandaan.

Eind van de middag heb ik de honden ingeladen (want die waren uiteraard ernstig beledigd dat ze vanochtend niet mee mochten) en ben lekker nog naar Boka Patrick gereden waar we heerlijk anderhalf uur hebben lopen struinen tussen de aangespoelde rommel, houtjes hebben verzameld en met de bal hebben gespeeld...

Gioio is eíndelijk het water in geweest! Op een paar plekken loopt het onder bij vloed en dus moest ze er wel door om ons bij te blijven 
Ik heb net gedaan of ik haar niet zag en ben gewoon doorgelopen. Het duurde even, maar toen kwam ze toch! Helemaal trots en dankbaar voor het stukje frikandel wat ze toen kreeg omdat ze zo stoer was. Terug ging ze een stuk sneller!






Hofi Mango vanaf de heuvel gezien. Hofi Mango ligt in een soort dal waar al het regenwater uit de omgeving naar toe stroomt. Het is nu daar ook droog, maar toch blijft de grond vochtig genoeg om alles groen te houden. Het is er duidelijk veel groener dan de rest van de omgeving.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten