26 juli 2014

25 november 2013 "Herfst", winterthee en kerstgevoel...

Het blijft raar om steeds de verhalen van NL en de VS te horen en te lezen over herfst/winter en andere weer-drama's... Het is hier natuurlijk ook al bijna december en zelfs hier heet het herfst. Maar in niets is het te vergelijken met NL. 

Hier is de herfst leuk! Als er een zwarte lucht aan komt denk je: Yes! Regen! Ook al moet je daar dan doorheen lopen om klanten te helpen, regen hier is leuk!

Eigenlijk is het hier lente in de herfst en herfst in de lente. In de Curaçaose herfst loopt alles uit, wordt alles mooi. In de Curaçaose lente wordt alles dor, droog en kaal.

En nu? Nu 'stormt' het... Nou ja, het waait stevig  En toch lig ik lekker op mijn bankje op de porch, terwijl ik in NL niets liever dan in winterslaap ging bij de eerste herfststorm!

En best leuk: Ook hier smaakt winterthee lekker!
In het donker, met joggingbroek, geitenwollen sokken en trui aan op de bank op de porch, terwijl de regen op het dak klettert (en het nog maar 25 graden is... Brrr...)


Wat nóg raarder is hier is de aanstaande kerst! Waar is mijn kerstgevoel (of liever het gebrek daaraan)??
Aan de lantaarnpalen die tussen de palmbomen staan hangt de kerstverlichting. En dan niet van die sterren ofzo, maar dolfijnen met een kerstmuts...
Een rotonde is versierd met verlichte mega grote koikarpers die in en uit de grond lijken te springen ipv rendieren die een slee trekken 

Ik moet er elke dag om lachen, want het lijkt wel een grapje! Natuurlijk ligt het gewoon aan mij. Hier word het ook gewoon kerst, alleen blijft het gewoon 'zomer' (al noemen ze het winter) en ik vind het allemaal geweldig om zo voor het eerst te beleven!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten