16 juli 2014

29 juni 2013 Dierenmensen, of mensen met dieren?

Jullie weten dat ik altijd iets positiefs probeer te zoeken, ook al is er veel negatiefs. Dat geeft hoop en vooruitzicht en dat houdt je (mij in elk geval) altijd op de been!

En in het kader van de positieve kant zien sta ik namelijk versteld van de hoeveelheid mensen van hier die heel bewust goed voer voor hun dieren kopen en enorm open staan voor advies en onwijs enthousiast uren (als we dat zouden toelaten haha) over hun passie voor hun dier(en) kunnen vertellen.
En dat gaat van siervogeltjes tot varkens, van geiten tot honden en katten. Ook word de winkel kat heel wat keren wakker geknuffeld door een grote kerel met stoere sportwagen en gouden tanden (om maar eens een stereotype te noemen).

Ook worden er gewoon lekkernijen en verzorgingsartikelen voor alle soorten dieren gekocht en zeker niet alleen het hoognodige voer. Ik sta eerlijk gezegd gewoon versteld wat mensen allemaal bereid zijn te betalen om goed voor hun dier te zijn! Want ook al is men dat in NL gewend, hier staat de bevolking er helaas toch wel om bekend dat ze niet bepaald een voorliefde voor dieren hebben...
En het is ook zo dat er heel veel dieren op dit eiland slecht verzorgd worden, of erger nog, helemaal aan hun lot worden overgelaten...

Maar er zijn dus ook echt een heleboel mensen die wél het beste met hun dieren voor hebben en daar (veel) geld voor over hebben en uitgeven!

En eigenlijk wilde ik dat ook graag eens gezegd hebben. Want natuurlijk zijn de probleemdieren daar niet meteen bij gebaat, maar het wil wel zeggen dat er hoop is!

Verandering kost tijd en het zal wellicht nooit iedereen bereiken. Maar er is een begin! Er is een groep mensen die het wel hebben, het gevoel goed voor een dier te willen zorgen. En als die mensen het weer doorgeven aan de volgende generatie, dan zal het steeds beter gaan.


Ik hou ervan om zo te denken. Hoop hebben heet dat toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten