30 juli 2014

31 december 2013 Barbulete di morto

Ik dacht niet dat ik bijgelovig was.. tenminste om zwarte katten en ladders moet ik altijd lachen ipv dat ik er bang van word.

Maar nu had ik vlak voor het weekend een (wat later bleek) Barbulete di morto in huis aan de lamp hangen! Dat is een nachtvlinder zo groot als mijn hand.

Och zonde dacht ik nog, die vliegt zich stuk tegen de lampen zo.
Dus braaf in een grote pot gedaan, zodat hij niet zou beschadigden en buiten weer losgelaten.

Ja en nu is het bijgeloof (wat bijna nergens zo sterk leeft als hier op Curaçao) dat als hij in je huis verschijnt, er iemand in je huis dood gaat...

Ehmm, mogen dat ook dingen zijn? Dan valt mijn gecrashte laptop onder de slachtoffers 

Zo niet... nou mensen, ik hou van jullie en dan weet je wie me kwam halen (of waarschuwen)!

Of zal ik er toch maar om lachen, net als om de kat? Wat overigens niet respectloos bedoeld is, maar het zou mooi zijn als het niet waar is 




(Geen eigen foto!)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten