23 juli 2014

1 september 2013 Puppy update!

Even een update voor alle lieve pup-zorg-donateurs en andere geïnteresseerden: Het meisje gaat goed! 

Ze was vandaag toen ik thuiskwam alweer opgewekter dan gister en loopt nu ook vastberaden achter me aan de tuin in. Kwispelt al heel behoorlijk en draaft al geregeld om me bij te houden. Dat gaat in huis het beste, omdat haar voetjes wat stuk zijn nog en buiten is de grond nog wat te scherp.

Overal waar ik heen loop komt ze ook heen en gaat dan naast me zitten of liggen.
Het is echt wennen dat ik op moet letten waar ik loop aangezien ik zo'n kruimeltje niet gewend ben.

Ze probeert uit zichzelf al buiten haar behoefte te doen maar dat lukt nog niet elke keer haha.

En ik dacht wat eet ze toch weinig! Maar ineens viel het kwartje dat haar maag waarschijnlijk niet groter is dan Olly's grote teen...

Ze vind het het leukst om brokjes achterna te jagen als ik ze over de grond rol. Uit een bakje eten is namelijk maar stom...
Blikvlees vind ze geweldig! Heb net vanavond bij de toko een blikje meegenomen ter afwisseling van de brokjes.

En ze vangt dus zelf Cicaden hè! En eet ze vervolgens met smaak op. Gisteren hoorde ze het geluid wat ze doen als ze op de grond vallen en zoef daar ging ze!
Waarschijnlijk haar enige dieet geweest?

Olly en Pippa hebben haar nu helemaal geaccepteerd en hoewel ze volgens Pippa tot een geheel andere diersoort behoort (ze rolt nog net niet met haar ogen), heeft Olly besloten dat het dan wel een hond is maar wel eentje die raar is...

Hij heeft haar al duidelijk gemaakt dat ze niet moet storen als hij eet. Behalve een gekrenkt ego hield ze er een bekwijlde kop aan over, maar goed, de boodschap was over gekomen.

Ze is totaal niet bang voor ze en is geweldig in de hondentaal! Echt gaaf om te zien hoe goed ze oplet wat zij van haar willen (of juist niet). Ze heeft een gezond respect en is beleefd maar zeker niet terughoudend.
Als ze wil drinken en Olly is bezig, loopt ze er gewoon heen en wacht daar dan. Niet een meter verderop maar precies zo ver als netjes is.


Ze wil steeds maar op iets liggen wat ik heb aan gehad met als gevolg dat de wasmand nu verspreid ligt in huis en tuin haha...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten