24 juli 2014

1 november 2013 Vreselijk....

Vanmorgen toch zoiets afschuwelijks meegemaakt... Ik rij naar mijn werk en reed zo'n 100 meter achter een pick up. We gingen een heuvel op en bovenop waren twee honden aan het spelen, ze gingen als twee dollen achter elkaar aan en steeds door de berm en hup weer over de weg. Ze hadden totaal geen oog voor hun omgeving. Ik liet dus mijn gas al los, aangezien je zo kon voorspellen dat ze weer de weg op zouden vliegen. Zo'n gang hadden ze nog wel...

Maar wat denk je? Die pick up voor me, remt niet, mindert niet eens vaart en ja hoor hij raakt vól één van die honden, die vervolgens door de lucht vloog. En hij raakt nóg niet eens zijn rempedaal aan en scheurt gewoon door, alsof het een vlieg was! En het was echt een flinke hond en ook een flinke klap, aangezien er vrijwel meteen mensen naar buiten kwamen.

Hoe kún je zo doorrijden?? Ik snap al niet eens dat je expres -want dit ging dus écht expres- een hond kunt aanrijden. Bah, bah, bah... wat een wrede mensen bestaan er toch 

Uiteraard ben ik wel gestopt en heb me over de hond ontfermt. Hij had tenminste 1 achterpoot gebroken en ik vrees zelfs beide. Er kwam een man aan die me wist te vertellen van wie de hond was en we zijn haar gaan roepen. Ze kwam er al aan, omdat ze (in huis!!) de klap gehoord had!
Ze vroeg of ik geen schade had, maar ik wàs het helemaal niet! Ik hoop toch echt dat ze dat wel begrepen heeft, ik vond het zo al verschrikkelijk genoeg...

We hebben de hond naar haar huis gedragen en ik hoop dat ze een dierenarts heeft laten komen (of er heen is gegaan). In elk geval ligt hij nu niet hulpeloos langs de weg... Maar het heeft me de hele dag niet meer losgelaten...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten