18 juli 2014

4 augustus 2013 Water

Rond ons eiland natuurlijk meer dan genoeg water, maar drinkwater (wat hier gemaakt wordt van zeewater) is schaars en dus duur.

Het is heel normaal (waar ik woon dan) dat je ongeveer maandelijks een paar uur zonder water zit. Stroom ook, maar laat ik me beperken tot water dit keer...

Op zich raak je er aan gewend dat er soms geen water is en dus zorg ik dat er altijd flessen water in de koelkast staan (die staan daar sowieso, omdat Olly koud ipv lauw water in de bak wenst) en gevulde jerrycans voor het geval het héél lang gaat duren. Dus daar redden we ons wel mee.

Lastig wordt het pas als je bijv. je haar aan het verven bent en je na drie kwartier denkt: laat ik het eens uitspoelen, het ziet zo oranje inmiddels... Draai je de kraan open... Niks...

Handen wassen bij jezelf zonder kraan is ook best lastig. Twee handen ingezeept hebben en dan uitspoelen en tegelijk de fles water schoon proberen te houden... Probeer maar eens!

Maar dan héb je een paar uur later tot je grote tevredenheid weer water, kun je de aanmaaklimonade wel in de koelkast laten. 
Geheel en al op kleur komt het uit de kraan!


(Gelukkig komt er meestal gewoon weer helder water uit hoor)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten