23 juli 2014

28 augustus 2013 Voor de bijl...

Nou en dan staat er ineens 's morgens een uitgemergeld pupje midden op de weg te trekken aan een platgereden hagedis. Ik kwam door een bocht en kon nog net remmen en stoppen...
Ze bleek zo uitgeput dat ze niet eens weg kon lopen. Ze keek eens achterom van: Oh een auto.. en waggelde heel langzaam naar de berm.

Ik heb serieus gedacht: Suus niet doen! Op de volgende hoek staat weer een sneue hond. Maar dat dacht ik maar een paar seconden en ben toen uitgestapt, heb het beestje opgeraapt en meegenomen. Ze kroop meteen achter in de auto op een rolletje en viel in slaap.
Onder de vlooien, tientallen teken en kaal van de puppyschurft. Compleet uitgedroogd, haar vel blijft zo staan als je het optilt! Ze stonk alsof ze al dood was...

Eenmaal op het werk meteen water en puppybrokjes aangeboden wat ze met smaak en haar laatste kracht heeft aangenomen. Daarna is ze weer in een diepe slaap gevallen.... Het doosje waar ik haar ingestopt heb op mijn werk met een trui van mij uit de auto er in werd echt haar mandje, haar thuis.


Nou het 'poppetje' is met veel vriendelijkheid welkom geheten door de twee reuzen. Olly heeft al besloten dat het zíjn pupje is en Pippa moet zich er vooral niet mee bemoeien. Hij regelt het wel 

Ze is inmiddels gewassen en ontvlooit, ik heb ruim 60 teken verwijderd (vooral uit haar oorschelpen) en ze eet, drinkt, poept en plast! 

Het is een wijze snotneus, ziet ze Olly, dan gaat ze kwispelen. Ze is totaal niet bang voor ze, alhoewel Olly's kop ongeveer zo groot is als het hele hondje...

Haar kartonnen doos moest in de keuken (daar heeft ze besloten te willen zijn), ze klimt er zelf al uit, met dat bottige lijfje, drinkt wat, eet wat en klautert weer in de doos. Nu slaapt ze (alweer) als een blok. Ze heeft heel wat in te halen denk ik zo!


Ze heeft uiteindelijk 48 uur alleen maar geslapen, gegeten en gedronken. Klom zelf in en uit het doosje (TE schattig om te zien hoe!) en at steeds kleine beetjes.

Het is een tevreden meisje!


Hier net gevonden, buikje vol gegeten en vooral gedronken, uitgeput in slaap gevallen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten