2 augustus 2014

8 februari 2014 Wacawa, verboden gebied...

Vanmorgen een gave wandeling gemaakt in het gebied Wacawa. Dit is normaal gesloten/verboden voor publiek en wordt veel gebruikt door defensie voor oefeningen e.d.

We moesten er om 6.30 uur zijn, dus het is mooi dat het maar 5 minuten bij mijn huis vandaan is. Een mooie mogelijkheid om de boel eens te verkennen daar 

Er was best veel animo voor, dus de mensen werden onder verdeeld in een paar groepjes van 7 mensen. Elke groep kreeg een gids mee, die veel wist te vertellen. Hartstikke leuk dus!

Omdat we tegen de opkomende zon inliepen zijn de foto's van het eerste stuk (die ik natuurlijk gewoon weer met mijn foon heb gemaakt) allemaal niet te best vanwege het tegenlicht. Maar zelf heb ik wel super genoten van alle uitzichten en de omgeving. Wat een geweldig gebied!

Aan de ene kant jammer dat je er normaal niet komen kan, aan de andere kant was dat wel meteen de reden dat het de eerste compleet schone plek was waar ik gewandeld heb!
Mensen worden bruut geweerd daar, aangezien ongewenst publiek meteen een dubbelloops geweer (van de eigenaar) in zijn snufferd heeft. Dit vertelde een man die ook mee was en dit al eens aan den lijve had ondervonden toen hij met een vriend per crossmotor verdwaald was en pech kreeg...
Hij ging nu dan maar mee, omdat het nu wel mocht en hij zijn tripje zo toch af kon maken 

We kwamen bij een onwijs mooi binnenwater, wat nog wel in verbinding staat met de zee. Echt heel mooi groen daar!
We zijn er nog helemaal omheen gelopen en toen kwamen we bij de baai uit.
En ook al lijken die baaien op de foto misschien allemaal hetzelfde, ze zijn het niet hoor!

Ook hier kun je schildpadden zien zwemmen. Maar normaal kun je hier dus niet komen kijken.

We hebben ook nog libellenpoppen gezien, waar de libelles al uitgekropen waren. Heel gaaf! Foto is minder, maar ik doe hem er toch maar even bij voor het idee... (eerste foto hieronder)

Het weer was helemaal voor ons gemaakt vanmorgen. Beetje wolkjes, goede wind, dus prima wandelweer. Inmiddels is de lucht donkergrijs en regent het.

Ze gaan volgend jaar pas weer, maar dan zou ik zeggen: Ga mee! Echt een aanrader!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten