6 augustus 2014

12 april 2014 Alweer een nieuwe route!

Vanmorgen weer met een gids op pad geweest en een nieuwe route gelopen. Aan de noord-westkant van het eiland, vanaf (ong.) Landhuis Misjé naar de noordkust, door de heuvels en via twee boka's, naar Watamula en vanaf daar naar Westpunt.

Doordat het enorm waait de laatste tijd en er geen druppel water valt, is het gortdroog overal, maar evengoed een super wandeling! Al is het maar om uit te waaien 

Je komt heerlijk 'gezouten' terug, van alle zoute zeewind die over je heen waait.

Bij het eerste baaitje zagen we een paar "Portugese oorlogsschepen". Dat zijn niet zoals de naam doet vermoeden mooie antieke schepen, maar onwijs gevaarlijke en toch prachtige kwallen! Ze hebben enorm lange tentakels (tot 30 meter lang) die voor fikse blaren, brandwonden en andere ellende kunnen zorgen.

Vaak zijn ze er in periodes. Als er een waarschuwing komt, kun je beter niet daar in de zee gaan, aangezien je de tentakels niet goed ziet.



Het ballon gedeelte drijft op het water...
De tentakels liggen er hier als een drab naast:


Bij Watamula heb je dus meerdere kleine en grote gaten in de 'grond', waar zeewater onderdoor komt. Daar schreef ik al eens eerder over. Bij het grote gat zorgt dat voor een bulderend geluid en bij de kleinere spuit het als geisers naar boven, als er een golf onderdoor slaat. Mooi natuurgeweld!




Uiteraard had ik weer alleen mijn telefoon bij me voor foto's, dus dan kun je even niet zulke mooie momenten pakken, maar als je goed kijkt zie je de regenboog nog in het water wat omhoog kwam.




Vanaf Watamula kon je terug met een pick up die geregeld was, of nog een stuk lopen. Ik heb gelopen gelukkig, want er kwam ter afwisseling nog een superleuk pad op ons pad 

Ik ga er zeker nog naar terug, maar dan met de doggies!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten