6 augustus 2014

8 april 2014 Bandenperikelen...

Afgelopen weekend heeft mijn wagentje de 20.000 km op dit eilandje bereikt (en dat binnen 10 maanden!), dus was het tijd voor een kadootje. Hij heeft nieuwe -nou ja ze zeggen gebruikte maar dat is niet te zien- bandjes gekregen.

Ik reed namelijk al sinds hij vorig jaar uit de container kwam met een schroef in een achterband, moest hem daardoor wekelijks oppompen en altijd tegensturen omdat hij naar rechts trok. Dus heel erg overbodig was het kadootje niet 

Nu heb je hier zo ongeveer elke km een bandenzaakje, waar ze voor een tientje je band plakken. Men heeft hier nogal eens lekke banden namelijk. Koppig dat ik ben -zolang het goed gaat gaat het goed- en het zonde van mijn vrije tijd vind, liet ik het ding dus nooit plakken. Tot grote ergernis van een aantal mensen die zeiden, straks sta je een keer in de rimboe met een klapband als je weer met je honden naar een weet-ik-veel-plek bent en dan?
"Dan bel ik toch de wegenwacht?" Ben tenslotte niet voor niets lid geworden haha...

Anyway, dat is dus 20.000 km goed gegaan, hij heeft me overal gebracht, zonder me in de steek te laten.

En toen was er een regenbuitje van de week toen ik naar mijn werk reed en zoef, daar gleed ik zo ineens dwars op de weg! Oopsie! Dus ik kijk later naar mijn banden, is één voorband wel zó glad aan één helft dat ik nog net het ijzerdraad niet zag. Nou, dat is inderdaad niet echt veilig meer te noemen, dus vooruit dan maar: Op naar de bandenboer...

Zit ik daar op mijn gemakje op een bankje te kijken hoe een meneer langdurig zijn brede sportbanden onder een sportieve Kia aan het oppompen is, me ondertussen afvragend of hij ze niet een béétje te vol doet...
Toen hij klaar was vroeg hij aan een medewerker of hij even de spanning wilde opmeten, of er soms nog meer in moest?
Vervolgens kwam hij naast me zitten. Twee minuten later vlogen we van schrik allemaal een meter in de lucht, want zijn band ontplofte dus gewoon!! Wát een klap geeft dat zeg, als je er 2 meter vanaf zit!

Al kijkend naar zijn inmiddels scheef staande Kia zegt de man ietwat beteuterd: Nou ik kwam eigenlijk een andere band vervangen, maar dan moet deze ook maar... Gelukkig kon ik van de schrik mijn lachen inhouden...

Afijn: Het meest geweldige van het verhaal is dus dat ik voor 127 gulden, (zo'n 50 euro) en een uurtje geduld, 4 bijna nieuwe banden onder het wagentje heb, gemonteerd en al! Om je rot te lachen toch?

Sommige dingen zijn hier vele malen duurder dan in NL, maar dit doen ze toch mooi niet na daar in Holland 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten