1 augustus 2014

14 januari 2014 En toen stond ik stil...

En toen hield mijn trouwe wagentje er mee op...

Gisterochtend reed ik naar mijn werk en bij een rotonde tijdens het terugschakelen voelde ik een hapering door de pedaal. Ik dacht meteen: Nee hè? Niet stuk gaan aub!
Maar ik kwam helaas nog niet eens tot de volgende verkeerslichten en toen kon ik al helemaal niet meer schakelen. Pedaal had nog wel druk, maar de pook zat muurvast.

Gelukkig is er precies op die plek een grote middenberm en staan er 's morgens altijd twee krantenverkopers die zo lief waren me even te helpen hem in de berm te duwen. Tja en dan?

Aangezien ik steeds al reclame over de wegenwacht op de radio hoorde en dus het nummer had opgeslagen, (want daar moest ik toch maar eens lid van worden) kon ik ze in elk geval bellen. Ik werd keurig geholpen en binnen 10 minuten was er iemand van ze om me in te schrijven (en te laten betalen natuurlijk). Helaas moet je hier, net als in NL, onderweg meer betalen om ter plekke lid te worden. Maar ja, dan had ik het maar eerder moeten regelen, nietwaar? 

Joh en tot mijn verbazing was er binnen 20 minuten een tow truck om hem af te slepen! Wat een snelheid en dat voor hier! Dus dat was al een mooie pleister op de wond.
Meneer de chauffeur vroeg waar hij m'n otootje naar toe kon brengen... Ik zeg: Nou dat weet u vast beter dan ik! 
En ja hoor, gelukkig wist hij wel 'een mannetje' die beduidend goedkoper zou zijn dan de dealer. Nou, ik had zo'n 'mannetje' werkelijk zelf nooit gevonden, zo achteraf in een wijkje zat die garage, maar inderdaad een super service!

Maar toen stond ik bij die garage zonder vervoer! Dus ik heb heel lief gevraagd of de tow truck chauffeur soms zijn volgende klusje in de buurt van mijn werk had? (Zeker nog 20 minuten verderop) Nou, ehh.. hij had nog geen nieuwe oproep, maar wilde me wel even wegbrengen hoor. Nou dat is toch even aardig, niet?!

Hij bood later zelfs nog aan om me 's avonds weer op te halen en thuis te brengen, maar dat leek me een wat minder goed idee (met het oog op een te verwachten tegenprestatie), dus ik heb gezegd dat mijn broer dat wel eventjes zou doen...
Misschien was hij lichtelijk teleurgesteld, maar ik heb hem in mijn aller opgewektste humeur onwijs bedankt voor alles en toen moest hij toch wel lachen...

En nu vandaag de garage gebeld en YES! Mijn wagentje is inmiddels weer thuis, rijdend en wel! Het is wel raar, want de koppeling voelt nu anders dan eerst, net of je in iemand anders zijn auto rijdt, maar ach, dat went ook wel weer.
Meneer de monteur heeft me wel gematst, want bij de dealer kon hij alleen een compleet nieuwe set koppelingsplaten kopen voor 500 piek en nu heeft hij bij een onderdelen bedrijf alleen 1 schijf kunnen halen. De rest was nog goed namelijk. Dus dat scheelde gelukkig veel extra geld. En hij heeft zijn belofte hem vandaag klaar te hebben, waargemaakt, dus ik ben helemaal tevreden en zal hem onthouden als ik nog eens wat heb 

Soms gaan de dingen ook gewoon eens voorspoedig, als het dan toch al tegen zit! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten