2 augustus 2014

3 maart 2014 Net als in de (teken)film!

Goh, maandag voelt helemaal niet als maandag als je vrij bent!  Doe mij maar elke week zo'n maandag (of zou dinsdag dan als maandag gaan voelen?)
Carnavalsmaandag is hier een nationale vrije dag. Eindelijk een voordeel aan Carnaval! Helaas bleek later dat de Pinkstermaandag voor ingeleverd is, dus... Hmm...

Maar, vanmorgen lekker voor dag en dauw opgestaan om een fikse wandeling met de honden te gaan maken. Omdat we door 'varkensgebied' gingen, had ik Olly voor de zekerheid maar aan de uitrol-riem gedaan... (om lange wachttijden te voorkomen als hij weer meent in fiks tempo en dwars door de mondi een varken naar het volgende dorp te moeten begeleiden)
Dat bleek geen overbodige luxe, want eenmaal boven op de berg, kwamen we op een smal paadje een bochtje door en stond daar ineens een loei groot zwijn voor onze neus. Echt op twee meter afstand!

Beest ging gelijk aan de hol natuurlijk, met Pippa en Olly in zijn kielzog. Daar weer achteraan fladderde ik, want ja een hond met hetzelfde gewicht als ik, maar vier poten heeft ipv twee wint het nu eenmaal als het einde van de uitrol-riem is bereikt...

Maar hé, ik heb dan wel geen paarden meer, maar een paardenreflex heb ik nog wel! NOOIT loslaten dus 

Het geluk was met mij, want na een tiental meters (het voelde als 100) hing daar een boom over het pad! En ja, net als in een tekenfilm, greep ik in volle vaart het ding vast met één hand (wauw wat een reflex en dat op de vroege morgen!), waardoor ik eindelijk stoppen kon en na een flinke zwabber ook mijn hond hevig teleurgesteld 8 meter voor mij tot stilstand kwam...

Het zal vast hilarisch geweest zijn als iemand het gefilmd had, maar jullie hebben pech, dat feestje gaat niet door.

Ben wel dankbaar dat ik niet op mijn buik de berg afgesleurd ben dwars door alle cactussen (en dat de boom die over het pad hing geen stekels had!  )

Afijn, op een verbrande hand (van de lijn die ik blijkbaar met mijn andere hand vastgreep), een tiental stekels in mijn buik en een uitgerekte arm na, een fantastische wandeling gehad!

Lekker zo'n dag vrij!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten