15 september 2014

7 augustus 2014 Je hebt van die dagen...

Vandaag was zo'n dag dat niets gaat zoals het moet gaan... 

Ik zou vandaag thuis van alles doen, maar toen ging bij een oppashuis de vaatwasser lek. Dus daar maar heen en het ding uit elkaar gepeuterd. Afvoerslang lek en dus verwijderd.
Nou dat moet een niet al te moeilijke klus zijn, zo'n nieuwe slang kopen (dacht ik). Ding is hier immers ooit aangeschaft en niet in NL.
Maar Curaçao zou Curaçao niet zijn als elke winkel waar ik heen kon zo'n slang had, maar elke winkel hem mooi in de verkeerde diameter heeft 

Nou ja dan toch maar in NL bestellen (waar ze hem wonderlijk genoeg wél gewoon hebben) en nu maar een noodoplossing bedenken... (There's nothing ducttape can't fix!)

Net vóór ik bij de laatste winkel aankom zie ik ineens de temperatuurmeter van mijn auto véél te warm aangeven. Dus meteen bij de winkel gekeken of er nog koelvloeistof in het overloopbakje zat, maar nee, die was leeg.
Ik check dit toch heel regelmatig en ik heb hem werkelijk nog nooit een druppel bij hoeven vullen!


Maar goed, ik heb altijd een fles water in de auto, omdat mijn ruitensproeier verstopt zit en ik dat dus gewoon met de hand doe   

Dus ik heb braaf dat bakje volgegoten en dacht: klaar weer!
Nou mooi niet, het kwam er aan de onderkant van de radiator groen uit (als in koelvloeistof...)

Das nie goe nie... 

Omdat mijn wagentje toch wel heilig is voor mij heb ik de wegenwacht maar weer gebeld. En wéér waren ze er binnen een kwartier met een towtruck! Echt weer superservice!!

De meneer heeft me weer naar dezelfde monteur gebracht als vorige keer en die gaat hem gelukkig maken. Hij wist nog precies wie ik was, omdat hij nooit een auto van 15 jaar ziet waar alles nog origineel aan is haha...

Omdat hij wel even wilde zien waar hij lek was, hebben we weer alles vol water gedaan. En wat denk je?? Lekt dat stomme ding niet!

Sta je daar als vrouw!  Ik zeg: Hij lekte écht hoor!! Gelukkig geloofde hij me wel en er komt een nieuwe radiator in. Die ziet er ook niet echt jovel meer uit nee, dus dat is dan maar beter eigenlijk... Er gaan toch een keer dingen aan het wagentje verslijten natuurlijk.

Nu zou ik hem eind van deze maand wegbrengen voor een grote beurt, maar zo lang wilde de koektrommel kennelijk niet meer wachten. Ze doen zulke dingen nooit eens op het juiste moment... Of eigenlijk bestaat het juiste moment niet hè?

Toen was mijn broer zo lief me op te halen en thuis te brengen, ondanks dat zijn auto momenteel ook wat problemen heeft.
Onderweg lekker afhaalmenu gehaald en gezellig samen gegeten. (Elke dag heeft ook zijn positieve dingen!)

Daarna ging hij weg en wat denk je? Houdt zijn auto er op de terugweg óók mee op!! Echt NIET tof gewoon 

Nou en net toen ik bedacht laat ik dan die vaatwasserslang maar vast gaan repareren voor nood met de ducttape, kom ik tot de ontdekking dat díe dus nog in de auto van mijn broer ligt....

Tja echt zo'n dag dus.... 


Morgen gaan we voor nieuwe kansen!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten