14 september 2014

26 juli 2014 Minimuis, mijn nieuwe tafelgenoot

Hmmm... ik hoor nu geloof ik officieel bij de mensen "Béétje vreemd" (als ik onderhand niet al de diagnose 'gek' heb gekregen...

Zo zijn er mensen die hun tafel met hun gezin delen. Nu doe ik dat ook wel, alleen bestaat mijn gezin uit dieren en zijn mijn tafelgenoten twee honden, een babygekko en een minimuis.

De gekko gaat zo zijn eigen gang, die heeft zijn eigen menu van mugjes en motjes. Hij kan lastig stilzitten. Ik heb het maar opgegeven dat hij zich gedraagt. Soms rent hij een keer over de laptop heen in zijn jacht, zonder op te merken dat ik daarmee bezig was, maar meestal is hij verder niet lastig onder het eten.

Dan hebben we de honden... Olly zit geduldig op de stoel naast me, met zijn ogen dicht te wachten tot hij aan mijn bestek hoort dat mijn bord haast leeg is, waarna hij zijn ogen opent en kijkt waar zijn hapje blijft. Pippa wacht haar beurt gewoon op de grond af. Stoelen zijn niet voor honden vindt zij 

En dan hebben we de minimuis. Minimuis is wel 3 cm groot en komt sinds een weekje ongevraagd de tafel afruimen..
Eerst nog wat twijfelend... Was dit wel de juiste tafel?
Daarna werd ze wat zekerder. Dit bleek toch écht het juiste restaurant!

Na een dag of 4 het bord na de maaltijd te hebben ontdaan van de laatste restjes, duurt het haar nu allemaal wat te lang (ze is natuurlijk pas ná de honden aan de beurt) en wacht ze ongeduldig nog net niet met haar voorpootjes op de rand van mijn bord of zij nu misschien al mag...

Tja en toen at ik brood vanavond! Niks geen warme maaltijd! Dikke tegenvaller na al die macaroni met kaas, de groente en aardappels!
Brood!! Tsss... Belachelijk! Slechts kruimels te ruimen 

Diep teleurgesteld liet ze me van 10 cm dichtbij filmen met mijn telefoon. Toen het bord schoon was en ook het zakje van de koekjes uitgelikt was, kwam ze nog even de camera gedag zeggen.

En nét toen ik op stop drukte, liep ze zo naar mijn hand die de telefoon vast had, ging er even rechtop tegen aan staan. Keek nog even mijn lange mouw in en vertrok toen richting tuin (waar de normale muizen wonen en eten) 

Flimpje ter illustratie: 


https://www.youtube.com/watch?v=I4DIBS2myTs&feature=youtu.be





Geen opmerkingen:

Een reactie posten