14 september 2014

4 juli 2014 Sloké (kwartel)

Nou en helaas lijken dit geen foto's meer maar bijna schilderijtjes (ik heb ze toch echt met de camera genomen haha), maar dit zijn dan de beroemde kwarteltjes (Sloké). Hier in mijn buurt en tuin stikt het ervan, maar elders zie je ze zelden of nooit. Ik probeer al sinds ik hier woon foto's van ze te maken, maar ze zijn zo verschrikkelijk schuw dat ze, zodra ze zien dat jij hun ziet, er vandoor gaan. Nu zat ik vanmiddag gewoon op de porch mijn broodje te eten en ineens zie ik er zo twee door de tuin keutelen! Had ik even geluk dat ik slecht in opruimen ben en de camera nog op tafel lag van gisteren 

Nou ja, hier dan toch maar bewijs dat ik ze écht in de tuin heb!

Ik heb nu zaadjes gestrooid op de plek waar ze liepen en later kwamen ze nog een keer terug. Hopelijk komen ze nu steeds weer op die plek als ze weten dat er wat te halen valt en dan kan ik eens een poging gaan ondernemen ze mooi op de foto te krijgen. Gezien hun schutkleur (en het resultaat van deze foto's) is dat blijkbaar nog een hele klus 








1 opmerking: