14 september 2014

4 mei 2014 Eén jaar hier! Tijd voor een bekendmaking!

Vandaag een jaar geleden verlieten Olly, Pippa en ik Nederland om hier ons nieuwe bestaan op te bouwen. Een huis hadden we al, de rest was allemaal onzeker...
Maar ik had de knop op positief gezet en ben ik er gewoon voor gegaan.

En wat hebben we het leuk!! Mijn huis is meer dan ooit een écht thuis. Ik heb nog geen plek gezien op dit hele eiland waar ik liever had willen wonen! En dat allemaal dankzij "een goed gevoel" wat ik bij het zien van een (oude) foto van het huis op internet had.
Ik ben dankbaar dat de familie het mij gunt om in hun huis te wonen! Ik ben bijzonder blij met de goede band die ik met hen allemaal heb. Ik voel me hier echt welkom en een deel van de buurt waar ik woon.

Ook heb ik een leuke baan, met fijne collega's. Er is in het (bijna) jaar dat ik daar werk heel wat voorgevallen. Heftige toestanden die veel van mijn toch al schaarse energie verbruikten, maar ook juist hele leuke dingen zoals het opbouwen van een mooie band met de vaste klanten. Sommige blijven vreselijk, maar de meeste zijn gezellig en leuk. Sommige hebben mij in hun hart gesloten en ik hun.
Het is geweldig leuk te zien dat klanten hun zak hondenvoer komen halen, maar dan meteen een poos blijven kletsen, omdat ze het zo gezellig vinden. Hoe leuk is het dat mensen je betrekken bij hun verhalen rond hun dieren! En hoe lief is het dat mensen je komen bedanken voor je advies, ook al heeft hun dier het niet gered, ze bevestigen dat ze nu wel weten wat te doen bij een eventuele volgende keer. Dat zijn de mooie momenten en die maken dat je die paar zeurkousen zo vergeet 

Juist doordat ik in die winkel werk, heb ik ook al heel wat 'bekendheid' opgebouwd bij de bevolking. Overal waar ik kom heeft iemand al wat gehoord over "dat vrouwtje met die twee grote honden in dat kleine blauwe wagentje" 
Ga ik op een afgelegen stuk wandelen, kom ik wel een mountainbiker tegen die ik ken van de winkel. Sta ik bij de benzinepomp, komt die andere klant een praatje maken...
Dat maakt wel dat ik me al helemaal opgenomen voel hier op het eiland. Echt heel leuk!!

Vele weten wel dat mijn broer hier al héél lang woont. Jaren lang spraken we elkaar eigenlijk maar twee keer per jaar, als we jarig waren 
Des te leuker is het nu om te ervaren in hoeveel dingen we eigenlijk hetzelfde zijn, of hetzelfde denken. Ook zijn we met sommige dingen juist totaal verschillend, maar we hebben het onwijs leuk samen. Het is als vanzelf gegaan. Sinds een paar maanden werken we ook samen in de winkel. Hartstikke leuk!

Nu ik hier een jaar woon, vind ik het eigenlijk wel een mooi moment om naar buiten te brengen waar ik al zo'n tijd mee bezig ben, namelijk mijn eigen bedrijfje!
Mede doordat mijn werk bij de winkel fulltime lichamelijk véél te zwaar is, maar ook doordat ik het mis om zelfstandig te zijn, liep ik vanaf het begin al rond met het idee iets voor mezelf te beginnen.
Na wat ideeën die zijn gekomen en weer gegaan is het nu concreet. Ik ga beheerder worden voor huizen. Voor mensen die hier een woning hebben, maar er niet altijd zelf zijn, of juist geen zin in alle rompslomp hebben.
Of mensen die hier wonen en (veel) naar het buitenland zijn en daardoor iemand nodig hebben die een oogje in het zeil houdt.

Ik heb enorm support gehad van een ervaren zakenman die in me gelooft en me voorzien heeft van veel tips en adviezen. Maar ook mijn broer en ouders hebben bijgedragen met hulp voor de site, logo en feedback.

Alles is zelf gemaakt, zonder startkapitaal, dus ik ben er eigenlijk extra trots op wat er van geworden is! 
(En laat dit meteen een mooie motivatie zijn voor anderen die zonder iets opnieuw moeten beginnen!)

Uiteraard ben ik niet de enige hier op het eiland die dit doet, maar ik denk me toch voldoende te kunnen onderscheiden om een mooie klantenkring op te bouwen.
Mocht één van jullie nu denken: Joh, maar ik ken nog iemand die precies zoekt wat jij aanbiedt, dan houd ik me bij deze van harte aanbevolen 

"Zorg voor je huis - Curaçao" is geboren en als je het leuk vindt mijn website te bekijken: www.zorgvoorjehuis-curacao.nl

Thanks allemaal voor jullie support! Jullie leuke en lieve reacties op al mijn veelal positieve, maar soms ook negatieve belevenissen hier, ze steunen mij door dik en dun!

Men zegt dat wel eens dat social media en het internet het gewone leven wegneemt. Ik ervaar dat anders. Ik leef volop in het echt, beleef alles 200%, geniet van elke dag dat ik nog op mijn benen sta, maar juist bijvoorbeeld Facebook en dit blog maakt dat ik iedereen in mijn omgeving voel. Ook diegene die aan de andere kant van de wereld wonen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten